پاسخ به سوالات مطرح شده توسط بازدید کنندگان وبلاگ

پاسخ به سوالات مطرح شده توسط بازدید کنندگان وبلاگ

سوال : سایکو سایبرنتیک چیه ؟

موضوع سخنرانی جلسه ماهانه آبان ماه ” سایکو سایبرنتیک در رواندرمانی ” بود و این سوال در نظر دهی این پست آمده است .  سایکو سایبرنتیک  یعنی تصویر سازی ذهنی و تجسم نمودن یک موضوع خاص با یک هدف خاص در ذهن که انجام آن منجر به بهبودی در بسیاری از فوبیاها می شود . آقای دکتر احسان تهامی در سخنرانی شان با نمایش فیلم های بسیار عالی واقعیت مجازی در رواندرمانی را توضیح دادند .

سوال : این سوال مکررا تکرار شده که آیا می توانید در جلسات ماهانه انجمن هیپنوتیزم که در وبلاگ اطلاع رسانی می شود شرکت کنید یا نه ؟

جلسات ماهانه انجمن علمی هیپنوتیزم بالینی خراسان که اینجانب عضو هیئت مدیره و مسئول آموزش این انجمن هستم جهت شناساندن درست هیپنوتیزم و آگاهی دادن و اطلاع رسانی پیشرفت های علم هیپنوتیزم می باشد و مخاطبان ما همه شهروندان علاقه مند می باشند . با اینکه هزینه برگزاری این جلسات زیاد می باشد اما تمام جلسات ماهانه انجمن تاکنون برای مخاطبین رایگان بوده است  و هزینه ها توسط انجمن متقبل می شود ( در عین حال انجمن از کمک های مالی و معنوی هوادارانش استقبال می کند ) . حضور در جلسات ماهانه انجمن و یا سمینارهایی که اطلاع رسانی می شود برای همه شما عزیزان و علاقه مندان آزاد است . جلسات ماهانه انجمن در اولین پنجشنبه هر ماه در ساعت ۲۰ در سالن همایش دانشکده بهزیستی واقع در هنرستان ۹ برگزار می شود و معمولا با توجه به بودجه انجمن در اولین چهارشنبه هر ماه در روزنامه خراسان آگهی جلسات چاپ می شود .

سوال :این سوال در نظر خصوصی پرسیده شده و سوال خیلی از مراجعین حضوری یا در سخنرانی ها و همایش ها یا مخاطبین وبلاگم هست با کمی تغییر اونو اینجا جواب می دم ؟

به خاطر زحمات و مطالب امید بخشی که در این بلاگ میذارین خیلی ممنونم
راستش من یک خانم … ساله هستم که یک مقدار اضافه وزن دارم و بارها با رژیمهای مختلف وزنمو پایین آوردم و متاسفانه دوباره برگشته…خیلی نا امیدم به این مسله..چند وقت پیش سایتی دیدم که یک آقای دکتر گفته بودن لاغری بدون برگشت با هیپنوتراپی..و یک سری سی دی و خرید نتی….البته همسرم کاملا مخالفه و میگه این روش هم عین بقیه و بی اثره!
من بالاخره راضیش کردم ولی نمیدونم واقعا شدنیه یا نه..میترسم باز پیشش شرمنده بشم..
احساس میکنم شما دلسوز مردمین…میشه برادرانه منو راهنمایی کنین در این مورد که با چندتا سی دی میشه واقعا!!؟
و سوال بعدیم اینه که با جلسات حضوری هیبنوتیزم میشه به این منظور دست یافت؟
اگر آره هزینه ی نهایی حدودا چقد خواهد بود؟
وقتتون رو گرفتم که یکم روشن بشم در این مورد..که باز به بن بست نخورم و پیش بقیه شنونده ی سرزنش نباشم..سپاس…

جواب :

۱ )  در این گونه درمانها هیچ تضمینی قابل قبول نیست و کسی که مدعی” لاغری بدون برگشت با هیپنوتراپی ” است یا هیپنوتیزم رو نمی شناسه یا از روان انسان بی خبره یا …..

۲ ) سی دی و یا هر روش دیگری نمی تونه به شما پاسخ درستی بده مگر آنکه همت والایی در فرد مددجو دیده بشه و اون دستورات رو اجرا کنه اونم مو به مو که متاسفانه در این افراد به دلایل گوناگون این امر مشاهده نمی شه و الا تا حالا کاری درست و حسابی ازشون دیده می شد .

۳ ) جلسات حضوری مسلما با موفقیت بالاتری همراه هست اما باز هم تضمینی در کار نیست چون مسائل مربوط به روان پیچیدگی های خودشو داره و سالها در فرد جا خوش کرده و درمانگر و بیمار لازمه صبور باشند و با تمرکز بر بیمار راهکارهای درمانی رو جلو ببرند و صد البته هیپنوتیزم نقش بسیار پر رنگتری در این شرایط داره اما اگر درست و به موقع استفاده بشه و بیمار به درمانگر اعتماد داشته باشه .

۴ ) در مورد هزینه های درمانی چون تعداد جلسات و سیر درمانی رو  نمی شه پیش بینی کرد و همه این موارد رو وقتی می شه تا حدودی مشخص کرد که یک جلسه شرح حال گیری و ارزیابی شفافی انجام شود که این از هر فردی به هر فرد دیگه ای فرق داره و برای همه نمی شه یک نسخه ثابت نوشت اما فرد برای اینگونه درمان ها لازمه اینو درک کنه و بفهمه که هزینه کردن برای این موارد یک ارزش افزوده ای داره که در تمام جنبه های زندگیش خودشو نشون می ده اما همه مون شاهدیم که این امر در جامعه برعکسه برای عمل بینی – برای گذاشتن ژل در یک جای بدن – برای تاتو – برای کاشتن مو و برای تزئینات و تجملات خونه – برای تعویض ماشین – برای سفر خارجه و…. هزینه های گزافی می کنند اما برای درمان آلام ذهن و روان خود که می تونه تحولی شگرف رو در زندگیشون به جا بگذاره پولی برای خرج کردن ندارند. در خالیکه اون عمل ها و هزینه ها می شه اما تغییری در حالش ایجاد نمی شه یا بسیار مقطعیه . چون اصل مسئله عزت نفسه و اعتماد به نفسه و احترام به خوده که این هزینه ها هیچکدوم نمی تونند اونها رو به فرد بدند .

۵ ) افزایش وزن داستان بلند بالایی داره. در جلسه ماهانه مهر ماه انجمن اینجانب با عنوان ” نقش هیپنوتیزم در کاهش وزن موفق ” سعی کردم قدری این داستان رو باز کنم . ریشه پر خوری عوامل گوناگونیه مثل اضطراب – کاهش اعتماد به نفس – عزت نفس پایین – عدم احترام به خود – عدم توانایی ابراز وجود – خود کم بینی و …. و خلاصه اینکه ببخشید پرخوری و افزایش وزن یک گونه اعتیاد است پس رهایی از پر خوری و رسیدن به وزن متعادل یک پروسه درمانی متمرکزی رو می طلبه و ماندن در وزن ثابت هم سیر درمانی خودشو می طلبه که هیپنوتیزم با شرطی سازی هایی که درش انجام می دیم به موفقیت در درمان خیلی کمک می کنه .

۶ ) یاد بگیریم که برای دیگران زندگی نکنیم و نظر دیگران به اندازه خودش برایمان مهم باشد و سعی کنیم که شرمنده خودمان نباشیم تا اینکه ترس شرمنده شدن پیش دیگران داشته باشیم .

سوال : میدونم که سوالم غیر مقولانه هست ولی خواهش میکنم حتما پاسخ دهید من فیلم و کتاب راز را بارها دیدم وخواندم چکیده این فیلم اینو میگه که هرانچه ما به ان فکر کنیم چه خوب بد زشت یا زیبا در زندگی ما نمود میکند ویا اینکه افکار ما مثل نیروی مغناطیس هست وبعضی چیزها و شرایط را به طرف ما میکشاند (من میخام از جنبه مائورایی توضیح دهید ایا چنین فلسفه ای واقعیت دارند) تو فیلم راز دیدم که یه نفر که قطع نخاع شده بود تونست راه بره یا یه بیمار سرطانی شفا یافت ازاین قبیل داستانها زیاد شنیدم مثلا میگویند باتلقین به ضمیر ناخوداگاه به مرور زمان بسیاری از مشکلات جسمی انها درمان شده لطفا در این مورد توضیح دهید

جواب :

فیلم راز زیبایی هایی دارد اما ایراداتی هم بر اون وارد است و در مواردی اقراق شده است و همین ایرادات موجب برداشت غلط می شه.قدرت ذهن بالاست و به کمک اون می شه به همه چیز رسید اما پشتکار و برنامه ریزی و پیگیری درست خواسته ها که با انگیزه های قوی درونی همراه است نقش اصلی داره .

سوال : سلام جناب دکتر . سوالی داشتم و اون اینکه : آیا با هیپنوتیزم میشه مشکلات روحی مخصوصا وسواسهای فکری و اضطراب زیاد رو برای همیشه از بین برد ؟

جواب :

اصلا کمک اصلی هیپنوتیزم در درمان مشکلات روحی و اضطراب های زیاده و لی در مورد وسواس های فکری نوع وسواس فکری و شرایط بیمار باید بررسی و بعد در مورد کمک گرفتن از هیپنوتیزم تصمیم گرفت.

سوال: سلام
میخاستم بدونم خودارضایی که از دوران بچگی شکل گرفته و در بزرگسالی به صورت یک بیماری ظاهر شده و بعد ترک آن سندم قاعدگی و بی میلی شدید به ازدواج به وجود آمده درمان داره؟البته بدون مراجعه حضوری و هیپنوتیزم؟امیدوارم درک کنین که کسی واسه این مشکلات نمیتونه حضوری اقدام کنه.
با تشکر

جواب :

درمان داره اما مراجعه حضوری و چند جلسه درمان جدی لازم داره.اینکه کسی با این مشکلات نمیتونه حضوری اقدام کنه. حرف درستی نیست چون درمانگر بیمار را بدون قضاوت می بینه و دنبال کمک به اوست و راز داری هم از شرایط اولیه کار ماست.