نامه ای به همسرم

در جلسات زوج درمانی ، یکی از مواردی که از مراجع می خواهم این است که خطاب به همسرش با فرض اینکه او روبرویش نشسته و با تمام وجود در حال گوش کردن حرفهای او می باشد، با کمک راهنمایی که همه بیان جملات ابراز وجود در تخلیه هیجانات در پنج سطح می باشد و در اختیارش گذاشته ام، نامه ای به همسرش بنویسد، نامه را بدهد همسرش بخواند و یا فقط برای دل خودش و آرام شدن بنویسد. یکی از مراجعین خوش ذوق، نامه ای زیبا به همسرش نوشته بود که با اجازه از این مراجع محترم ، نوشته اش را می خوانیم. شاید حرف دل خیلی از زوجین باشد.

همسر عزیزم

از آن جهت این نامه را به تو می نویسم که می خواهم از رنجش احساسات منفی خود خلاص شوم .

و به احساسات مثبتی که تو شایسته ی آن هستی برسم . در ضمن با نوشتن این نامه بدون این که توقعی داشته باشم از تو تقاضای حمایت می کنم .

همسر عزیزم احساس بدی دارم از این که از تو فاصله دارم و نمی توانم با تو ارتباط برقرار کنم ناراحتم از این که وقتی برای صحبت کردن با من اختصاص نمی دهی و عصبانی هستم از این که تمایلی برای شنیدن حرف های من نداری. ناراحتم که به حرفهام گوش نمی دهی و از صحبت با من گریزانی، این مساله باعث شده است که نتوانم با تو احساس صمیمیت، امنیت و قوت قلب داشته باشم .

یکی از مهم ترین و اصلی ترین راه های ارتباطی صحبت کردن است در حالیکه نه تو با من صحبت می کنی و تمایلی به شنیدن صحبت های من داری و من نیز جرات صحبت کردن با تو را ندارم و این بسیار دردناک است .

احساس ناامیدی می کنم وقتی واکنش تو به ناراحتی و غم و اندوه من فقط سکوت است و سکوت و سکوت ….

همسر عزیزم من به عنوان یک انسان می خواهم زندگی کنم آن هم کنار کسی که دوستم بدارد و برایم ارزش قائل شود با تمام نقص هایم با تمام خوبی ها و بدی ها دوستم بدارد و مرا حمایت کند .

می ترسم از حجم انبوه سردی خانه مان، می ترسم از این همه فاصله ی بین ما، می ترسم از حرفایی که موقع خشم و ناراحتی به من می گویی .

شاید برای من اوج دردناکی رابطه مان وقتی بود که ناراحتی و عصبانیت و غم و اندوه مرا دیدی و مرا به گوشه ای رها کردی و گفتی که در تنهایی خودم بمانم، آن هم درست در موقعی که در اوج نیاز به تو بود .

عصبانیم که پاسخ سوال هایم را با سکوت می دهی، با این رفتار حس بدی پیدا می کنم. اگر من سوالی می پرسم مطمئنا یعنی این که من تمایل دارم که بدانم و بی جواب گذاشتن و سکوت تو بی احترامی به منه .

می رنجم وقتی مرا مورد بی مهری قرار می دهی و نسبت به من و نیاز هایم بی تفاوتی .

خشمگینم از این که من و رابطه و زندگی مشترکمان در کمترین سطح اهمیت و اولویت در زندگیت قرار داره .

ناراحتم از سکوت تو در مقابل تمام تلخی های رابطه مان ناراحتم از بی تفاوتی و بی اهمیتی زندگی مشترکمان برای تو .

دردناک است زندگی کردن با ترس و تنهایی. دلخورم از این که با من خوب رفتار نمی کنی . می ترسم از نگاه های سرد و بی تفاوت تو زمانی که به تو نیاز دارم .

نگرانم از بی میلی جنسی تو نسبت به خودم، اعتماد به نفسم را در مورد خودم و جسم و زیبایی هایم از دست داده ام .

عصبانیم از بی توجهی و کم اهمیتی مسائلی که برای من مهم و جدی هستند، نمی شود که کسی را دوس بداری ولی نسبت به مسائلی که باعث رنجش او می شود بی تفاوت باشی .

من می خواهم با تو صحبت کنم ولی ترس از واکنش های تو، ترس از این که مبادا دوباره شانه بالا بیاندازی و حرف هایی بزنی که اندوه دلم را بیشتر کند و یا ترس از این که فقط سکوت کنی و بی تفاوت و سرد به من بفهمانی که کوچکترین اهمیتی برایت ندارم می ترسم که به جای آرام شدن و پناه داده شدن و درک شدن دوباره و دوباره طرد شوم …..

دلم می خواهد که به عنوان همسرم مرا دوست بداری آنچنانی که باید و اهمیت قائل شوی برایم در زندگی مشترک . دلم می خواهد با عشق به من نگاه کنی و نگاه سرد و بی تفاوت در خانه مان هرگز نباشد .

دلم می خواهد مرا ببینی، بشنوی و درک کنی و در آغوشت بگیری. دوست دارم برایم ارزش و برای خواسته هایم احترام قائل شوی .

همسر عزیزم، به توجه ی تو نیاز دارم، به احترام نیاز دارم، به صمیمیت با تو نیاز دارم ……..

همسرم، من نیاز به آرامش و حال خوب دارم و جز با تو و درک تو و حمایت تو ممکن نیست . من نیاز دارم به نوازش تو، نیاز دارم به هم صحبتی با تو، نیاز دارم به دست مردونه ای که پناهگاه روح و ذهن در روانم باشد، نیاز دارم به مردی که شانه هایش به وقت ناراحتی و ترس و اندوه پناهم باشد .

نیاز دارم به مردی که من و فقط من و تنها من اولویت تمام مسائل زندگیش باشم .

نیاز دارم بشنوم و ببینم که تو حامی من هستی، در هر حالی که تو مرا دوست داری، در هر حالی و در هر زمانی و در هر شرایطی، که همیشه کنارم خواهی بود در هر شرایطی و برایم ارزش قائل می شوی بیشتر از هر کسی و پناه امن من هستی در هر حالتی و در هر زمانی .

انتظار دارم که مرا درک کنی و برای صحبت هایم برای خودم برای حالم ارزش قائل شوی و وقت بگذاری، انتظار دارم که کمکم کنی .

مطمئن هستم که با خواست تو حال هر دوی ما خوب می شود، مطمئن هستم که با درک تو خانه مان گرم می شود، می بینم که فشار کاریت باعث خستگی تو شده است ولی امیدوارم در ته قلبت اندک دوست داشتنی باشد تا نیرویی شود برای تمایل تو، برای ساختن و تلاش برای زندگیمان .

هم اکنون به کمک و یاری تو نیاز دارم .

همسرت

جهت مشاوره ، روان درمانی و هیپنوتیزم درمانی یا آموزش خود هیپنوتیزم نوسط دکتر سعادت الله روحانی با شماره های زیر بگیرید :

  •     تلفن های تماس با ما ( مشهد ) :
  •            ۳۶۰۶۰۸۶۹
  •            ۳۶۰۸۷۳۱۵
  •            ۰۹۱۵۳۱۴۸۰۰۵
  •            ۰۹۱۵۰۰۱۸۰۰۵
  •  آدرس کانال ما در تلگرام : 
  • ravanshenasiebehroozi@ 
  • آدرس سایت ما : 
  • .www.hypnosrohani.ir
  •  آدرس ما در اینستاگرام :
  •   dr.saadatallahrohani