تضمین زندگی زناشویی

تضمین زندگی زناشویی

زندگی زناشویی را نمی توانیم به طور کامل در برابر طلاق بیمه کنیم. مرز بین چیزهایی که باعث پیشرفت زندگی زناشویی می شوند و چیزهایی که زندگی زناشویی را خراب می کنند ، باریک است. در زندگی زناشویی مساوی ، جایی برای خودپسندی نیست. در این زندگی ، زن و شوهر باید خطر کنند اما با مهارت های زیر می توانید زندگی زناشویی خود را تا حدودی در برابر طلاق بیمه کنید.

  1. به یکدیگر دلگرمی بدهید.

یاد یگیرید هر روز به یکدیگر دلگرمی بدهید. این روزها آدم ها به اندازه کافی بازخورد مثبت نمی گیرند. دلگرمی دادن به یکدیگر ، ساده و بدیهی به نظر می رسد ولی یکی از گلایه های اصلی زن و شوهرها این است که به یکدیگر دلگرمی نمی دهند. در روابط زناشویی طولانی ، زن و شوهر برای یکدیگر ارزش قائل می شوند و به یکدیگر دلگرمی می دهند. دلگرمی دادن می تواند برنامه ریزی شده یا اتفاقی و خودانگیخته باشد. زن یا شوهری که همسرش به او دلگرمی می دهد ، بیشتر احتمال دارد به همسرش دلگرمی بدهد. پس به همسرتان بیشتر دلگرمی بدهید تا او نیز به شما بیشتر دلگرمی بدهد. یکی از راههای عالی دلگرمی دادن زن و شوهر به یکدیگر ، توجه و دادن نیازهای عاطفی به یکدیگر است. نیازهایی که زن توقع دارد در زندگی زناشویی از شوهرش بگیرد ، شش نیاز مهم عاطفی و احساسی می باشد که عبارتند از ؛ دریافت توجه ، درک شدن و فهمیده شدن توسط شوهر ، دریافت صمیمیت ، دریافت احترام ، ارزشمند و مهم بودن در نزد شوهر و گرفتن قوت قلب از شوهر. اما نیازهای عاطفی و احساسی که مرد توقع دارد از زنش بگیرد هم شش مورد است و عبارتند از ؛ مورد اطمینان و اعتماد همسرش باشد ، او را همانطور که هست و موقع ازدواج پذیرفته ، قبول کند و سعی در تغییر او نداشته باشد ، توسط همسرش قدردانی شود ، توسط همسرش مورد تایید ، تشویق و تحسین در موارد عملکرد مثبت و ویژگی های مطلوب قرار گیرد.

  1. با یکدیگر راحت و صادقانه ارتباط برقرار کنید.

علاوه براینکه به حرف همسرتان گوش می دهید ، افکار و احساسات تان را نیز راحت و با کمال میل بیان کنید. هیچ فرصتی را برای رشد و آموختن از دست ندهید. برخی مواقع و شرایط ، برای تبادل نظر مناسب تر هستند. گاهی اوقات صلاح در این است که بحث و تبادل نظر را به تعویق بیندازید ، البته به شرط آنکه قصد فرار از بحث را نداشته باشید.

  1. با اختلافات کنار بیایید.

زندگی با اختلافات عجین است. در ازدواج سالم ، زن و شوهر با اختلافات برخورد اثربخشی دارند و اختلافات را خوب اداره می کنند. باور داشته باشید که با کمک یکدیگر می توانید مشکلات را رفع کنید. روی این کار وقت بگذارید. در این راه از روش حل اختلاف و ابراز وجود مناسب استفاده کنید.

  1. جرئت به خرج دهید و ناقص بودن خود را بپذیرید.

در صورت لزوم ، معذرت بخواهید. بخشش یعنی به جای پرداختن به گلایه های قدیمی ، با یکدیگر هماهنگ شویم. بعد از معذرت خواهی باید بپرسید ” خب حالا چه کار کنیم؟  لازم نیست اختلافات را کش دهید یا چیزی را به یکدیگر ثابت کنید. پذیرش خطاها و مشکلات ، رسیدن به زندگی رضایت بخش را تسریع می کند.

  1. از یکدیگر کاملاً حمایت کنید.

از یکدیگر حمایت کنید و سعی کنید حمایت های تان قابل اتکا باشند. یاد بگیرید قضاوت را کنار بگذارید و حتی وقتی همسرتان موقتاً طبق میل شما عمل نکرد ، از او حمایت کنید.

  1. وقتی را برای خوشگذرانی هفتگی کنار بگذارید.

طوری برنامه ریزی کنید تا پاره ای از اوقات روز یا هفته را با هم باشید و به کارهای تفریحی و لذتبخش بپردازید.

  1. سعی کنید رابطه رضایت بخش تری داشته باشید.

بدانید شما قربانی نیستید و در مواقعی که شرایط باب میل شما نیست ، با بیان انتظارات و خواسته هایتان ، شرایط را به طرفی که احساس رضایت و خشنودی بیشتری برایتان ایجاد می کند ، هدایت کنید.

  1. اهداف ، آرزوها و علایق مشترک داشته باشید.

آرزوها و علایق مشترک ، به شما فرصت گفتگو و خوش بودن می دهند. زن و شوهرهایی که اهداف مشترک دارند کمتر بر اثر بحران های کوچک و بزرگ آزرده می شوند و کمتر دچار تعارض و دلخوری می شوند.

  1. خودتان رابپذیرید.

هر چه خودتان را بیشتر یپذیرید ، همسرتان رابیشتر خواهید پذیرفت . خودپذیری متقابل ، موجب رشد و کمال شما و رابطه تان می شود. یکی از راههایی که بدانید چقدر خودتان را پذیرفته اید این است که به خودگویی های ذهنی خود توجه کنید که چگونه هست و یا در مقابل آیینه که می ایستید و خود را در آینه می بینید ، خود را چطوری ارزیابی می کنید و آیا در آینه به خودتات عشق می ورزید و خودتا را دوست دارید.

  1. انتظارات واقع بینانه ای داشته باشید.

جامعه در مورد ازدواج ، انتظارات غیر واقع بینانه و رمانتیکی دارد. اما در بهترین رابطه ها نیز بخشی از آرزوها و انتظارات طرفین برآورده می شود و بخشی از آرزوها و انتظارات شان برآورده نمی شود . رابطه خود را صادقانه و واقع بینانه کنید.

………………………………………………………………………………………………………

جهت مشاوره ، روان درمانی و هیپنوتیزم درمانی یا آموزش خود هیپنوتیزم

نوسط دکتر سعادت الله روحانی

با شماره های زیر بگیرید :

  • تلفن های تماس با ما ( مشهد ) :
  • ۳۶۰۶۰۸۶۹
  • ۳۶۰۸۷۳۱۵
  • ۰۹۱۵۳۱۴۸۰۰۵
  • ۰۹۱۵۰۰۱۸۰۰۵
  • آدرس کانال ما در تلگرام :
  • ravanshenasiebehroozi@
  • آدرس سایت ما :
  • .www.hypnosrohani.ir
  • آدرس ما در اینستاگرام :
  • dr.saadatallahrohan